Mittlivomframtid

Alla inlägg under mars 2010

Av Elin Fridström- Bylén - 25 mars 2010 14:57

just nu prao ja på starbäcksskolan det är verkligen jätte kul jag har fäst mig vid ett par barn och det kommer bli så svärt och lämna dom i morgon när det är fredag, jag vill gärna vara i samma klass igen. Fast nästa vecka ska jag vara på dagiset smulan min lillle syrra går där!!!


 noel och oliver  jennifer    rasmus   benjamin   rasmus och oliver   bea beata mimmi   julia   höger! sara moa mimmi jennifer william oliver albin bea beata: bakom julia och noel

Av Elin Fridström- Bylén - 18 mars 2010 13:30


Jag älskar dig Eudgina!





Hemvägen



En helt vanlig dag, en helt vanlig onsdag. Jag gick från skolan fast vi inte hade slutat än, jag tyckte att det var för jobbigt att vara kvar. När jag nästan var hemma träffade jag min bästa kompis Eudgina hon hade för små, korta, slitna jeans, en tunn tröja och en ful mössa. Jag fråga vad hon hade gjort i dag då svarade hon,

-Det gamla vanliga sprungit från poliser blivit jagad av hundar. Jag vet att det är jobbigt för henne, men det är tur att hon har mig. Jag är den ändå hon kan prata med. Ibland när vi träffas brukar hon titta djupt i mina ögon, blunda och så säger hon -jag älskar dig Aurora, jag behöver dig lova att aldrig lämna mig. Då brukar jag börja gråta sluta ögon och säga - jag älskar dig med, jag kommer alltid finns här för dig!



Det var länge sedan någon brydde sig om henne, jag tänker alltid på att när jag sitter och äter mig mätt så brukar Eudgina sitta och knapra på en gammal brödbit någonstans som hon har hittat. Jag känner mig SJÄLVISK, DUM OCH ELAK att jag aldrig bjuder henne på middag. Så klart jag försöker men hon bara stretar i mot hela tiden. Jag brukar spara bröd, smör och gamla rester åt henne som hon kan äta. Jag försöker göra allt för henne, men i bland när hon blir sjuk måste jag fejka att jag själv blivit sjuk, så att pappa kan köpa medicin åt mig som jag kan ge åt henne. Eudgina brukar smyga in på altan om nätterna, in på mitt rum och ned i min säng. Då känner jag hennes blöta slitna kläder som smeker sig mot min rygg. Jag brukar säga åt henne att byta kläder med mig, då säger hon bara att hon passar mer i sina egna kläder. Jag har sagt till mamma att vi ska adoptera henne, fast då säger bara mamma -vad ska vi adoptera henne i från det finns ingen som äger henne!? Jag säger då att vi kan låta henne bo hos oss även om vi eller någon annan inte äger henne! En dag så gick mamma med på det och då fick Eudgina flytta in i mitt lilla fula rum tills vi hade gjort klart datarummet som skulle bli hennes rum så småningom. Alla i familjen hade ett eget rum Max, Mattias, Oliver, Philip,Jauqe och jag. (Egentligen heter Jaque Jaquline men hon kallas Jaque).

När vi nästa morgon vakna upp märkte vi att Eudgina var försvunnen då gick jag till hennes vanliga ställe som hon sov på innan och såklart hitta jag henne där. Mamma sökte tillstånd att Eudgina skulle börja i skolan, men Eudgina fick inte börja i min klass i början för hon kunde inte så mycket så hon fick gå i en hjälp klass, efter några veckor fick Eudgina äntligen börja i min klass och då hade vi det så bra. Fast Eudginas rum inte var klart än så trivdes hon med att sova i mitt rum. Vi slet flera veckor för att få rummet färdigt,de hade en svart/vit fondvägg och dom andra väggarna var lila, en vit säng som stog under en stjärnhimmel som var klistrad i taket och ett skåp fast där inne fanns inga saker än för Eudgina hade inga egna kläder än.

När vi åkte till stan så pekade alltid Eudgina på det som var billigast för att inte vara till besvär, vi sa- Eudgina du kan få vilka kläder du vill, du behöver inte peka på dom bara som kostar lite. Min pappa skrattade och sa – Vilken förståndig unge vi har skaffat oss. Jag såg att Eudgina lyste upp, hon brukar inte få snälla kommentarer, i skolan har hon börjat blivit mobbad för att hon inte kunde något och för att hon inte knappt hade lärt sig att prata. Men jag älskar Eudgina som om hon var min egen syster, det känns faktiskt som om hon är det nu. Hon är som en i familjen. När vi kom hem så hade Eudgina köpt:

Av Elin Fridström- Bylén - 17 mars 2010 17:32

Yjag ska gå ut med jenny snart!Y

 

  

Av Elin Fridström- Bylén - 15 mars 2010 20:07

Bilddagboken uppdatateras varje dag  (Teddysflickkah)


    

Av Elin Fridström- Bylén - 14 mars 2010 22:35

    Hanviken    dom var boo´s hejaklack                                 

Av Elin Fridström- Bylén - 14 mars 2010 22:11

hejhej! min helg har varit jätte kul! På fredan efter skolan så åkte jag hem till Erika som vanligt och sov där tills lördag. På lördan fick vi lov att vakna 8 för att vi hade träning. Träningen gick jätte bra jag gjorde 1 mål och 2 assist. Sen efeter träningen så stck vi hen till Erika igen och chilla lite, satt vid datan duscha klädde på och och sminka oss det snabbaste vi har gjort för vi skulle på cup! Första matchen började tjufo i 1 så och pappa hämta oss halv. Vi var jätte hungriga så vi brädde var sin macka och åt i bilen. När vi kom till cupen så vann Sura med 3-1  tror jag det var sen blev vi typ kompisar med Hanviken (tyresö)  och vi tog jätte mkt kort på dom och vissa dom efter matchen. Sen vann sura alla matcher. Jag kunde inte vara kvar i ishallen hela kvällen för att jag skulle åka till Roger men det sluta med att jag lämna dom vuxna över 30(år)  och fortsätte till mina kusiner i stället. Maja min kusin hade tjejmiddag med 3 dryga ungar som genast skulle börja klänga på mig och gilla mig. När vi hade tittat på finalen och när This is my life hade vunnit så satt jag och titta på eftersnacket, sen när klockan hade precis passerat 00 och de hade blivit söndag så åkte vi hem. På vägen hem blev jag hungrig så jag stanna och pt på mcdonals klockan tjugo o 1 på natten haha:P   det var faktist mkt folk där då men alla åt glass med cola elr chocklad sås!

sen fick jag äntligen åka hem och sova! På morgonen söndah så vakna jag klockan 8 för att jag skulle tbk till cupen igen, när jag kom så skulle sura spela mot hanviken som vann mot sura med 4-1 Kristian gjorde ända målet på sura och dom där spelarna i hanviken vet jag inte vad dom heter. japp sen så skulle hanviken spela en match och sura. hanviken vann på sin omgång och sura förlora så att när dte blev prisutdelning på kvällen sen så blev ställningen :

1 HANVIKEN:) 2 BOO:) 3 SURA:D 4.FALU 5 SKOGSBO 6 KATRINEHOLM  !!<3  

 JAPP NU NÄR JAG HAR SKRIVIT ALLT DET HÄR SÅ SKA JAG SÄTTA DITT NÅGRA BILDER OCKSÅ SEN BLIR DTE ATT KRYPA NER TILL SÄGS GodNATT!!<3 Y     

 

            

Av Elin Fridström- Bylén - 13 mars 2010 11:32

Nu är det röstning som gäller!!


 VILKEN I (melodifestivalen)FINALEN SKA VINNA?


1.Darin- you´re out of my life


2. Pernilla Wahlgren- jag vill om du vågar


3.Andreas Johnson - we can work it out


4.Timoteij- kom


5.Peter Jöback- Hollow


6.Ola- unstoppable


7.Jessica Andersson- i did it for love


8.salem al fakir-  keep on walking


9. Anna bergendahl- this is my life


10.Eric saade-  manboy



Nu skriver ni nr  på vilken ni vill ska vinna som en kommentar!



Av Elin Fridström- Bylén - 13 mars 2010 11:24

Diss

gubben du var allt för mig och nu är allt bara över du kom till mig när jag behövde dig och trösta mig när jag grät.Du är så VACKER du gör mig galen och jag ville aldrig förlora dig men det blev som det blev BARA SKIT! bara så du vet så älskar jag dig ändå! 




    

Presentation


Elin Fridström -Bylén

Fråga mig

30 besvarade frågor

Omröstning

hur länge har vi kännt varandra?
 1-2år
 kortare
 3-5år
 7-10 år
 10-13 år
 längre

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards