Mittlivomframtid

Alla inlägg under juli 2010

Av Elin Fridström- Bylén - 30 juli 2010 14:27

nya bilder!


  

  

Av Elin Fridström- Bylén - 30 juli 2010 10:20

Lajvet i går var hur kul som helst, nu ska jag skriva om det så ta din tid och läs det!



När jag kom till Elbafärjan (bryggan) så satt jag mig bredvid Nova och Alex.

När vi gick på färjan så visste jag inte vart jag skulle sitta men jag satt mig vid Joel och två till som jag inte vet vad dom heter tror Julia och någon mer.

Dom pratade om riktigt lajv som jag inte fatta något alls om.

Så jag bara höll med om det dom sa;)

När vi gick av hade vi kommit fram till Östra holmen så då sprang vi upp till pabliongen och satt oss där, vi snackade tills alla hade kommit upp och sedan höjde vår ledare handen i luften och bad om lite tystnad.

Hon berättade lite om dagen och frågade om det fanns några nya, det fanns det. Vi andra som inte var nya kryssade i oss på närvarolistan och sprang till stugan för att lämna våra väskor och byta om till lajv kläderna.

Jag hade en gul tunika och ett skärp med en liten väska runt, egentligen skulle jag haft en mössa och ett par glasögon också men dom stog jag över.

Vi gick in till lajvet och började lajva.

Vi som var med i bestättning klyavaren skulle hämta en skattkista i sjuka området, om man gick in i sjuka området så skulle man bli galen och snurrig och ganska sjuk.

Men vi hade en ammulet som gjorde så att vi inte blev så sjuka när vi gick in till sjuka området.

Vi sa åt stenis som han kallades att gå in och hämta kistan, när han kom ut så gav vi kistan till skuggan men hon sa att vi skulle bära den för den var så smutsig.

När vi stog vid det sjuka området så var det två gamar som smög på oss dom kallades karl-sten och sten-tim (kevin och sebbe) eller något liknande.När dom märkte att dom hade blivit upptäckta så sa solius att dom skulle gå tillbaka, dom sprang fort tillbaks.

Vi gick sakta till templet där vi skulle lämna kistan, men vi kände att någon tittade på oss så skuggan bad oss att springa.

När vi kom fram till templet så tittade folket på oss och såg att vi hade kistan. Vi beslöt oss att lämna kistan i templet för att där var det fred. Sedan var det dags att gå och äta (då var man off). Jag Kevin och sebbe gick och snacka på vägen tillbaks till pabliongen.

Sedan så skulle vi äta jag åt mackor och drack saft några åt sallad och jätte många hade köpt pan pizza.

Jag satt mig vid Julia och Nova och åt.

Efter att vi hade ätit klart så satt jag Julia Nova och axel och snacka lite tills vi skulle lajva igen.

Nu började lajvet igen.

Jag Kevin och Sebbe gick till lajvet och in lajv så var vi inte kompisar!

Vi skulle bestämma om vi skulle lämna kistan till det sista folket eller inte, så skuggorna beslöt en röstning.

Det var mer än hälften av alla lappar det stog JA på!

Så vi skulle alltså lämna kistan till dem.

Våran kapten hade fått order att följa med skuggorna, efter ett tag så hade dom gått och då hörde vi ett skrik, det var i från vår kapten!

Hon kom tillbaka med blod över hela handen, skuggorna hade tagit blod från henne och skrivit ett brev med det. Medans det ös regna ute så satt vi i templet och pratade medans skuggorna gjorde upp en eld. Före det hade vi fått i uppgift att välja en person av varje sort en människa en vätte och en alv.

En av dom vi valde var kevin för vi visste inte vad som skulle hända och kevin visste mycket om oss. 

Dom tre + en till som skuggorna hade valt stog vid elden med en hjälpkompis bakom sig.

En av skuggorna sa åt alla att säga jord vind vatten hela tiden.

Solius gick fram till var och en av dom som hade blivit valda och sa höj ditt svärd i luften och hög hon/han i armen och spill blod! Sedan så gjorde han/hon som solius sa och en hörde man ett skrik och deltagaren föll ihop.

På en deltagaren så sa skuggan det blev för lite vi tar mer och så tog dom mycket mer och hög en gång till.

Skuggorna hade tagit blod från alla och tog det på pappret och la i elden då hörde man ett konstigt ljud "schhy".

Solius gick fram till var och en av deltagaren och hela dom så att dom mådde bra man en av dom gick inte att hela så han dog! Hornet lät och det var dags att gå till baks till stugorna och sluta för idag så rapkappilär(kapten till han som dog) tog den döda på ryggen och gick tillbaks.

När vi hade kommit ut från lajv området så gick jag och snackde med Kevin och Sebbe vi snackade om att dagen hade  vart spännande och lite allt möjligt.
När vi kom fram till pabliongen så tog vi av oss våra blöt kläder och så satt jag mig och pratade med killarna ett tag, men dom skulle hjälpa till så då satt jag mig vid Nova, Julia och Axel och berättade spökhistorier.

När vi hörde att färjan hade kommit så sprang vi ner ditt och satt oss på väg till baks till fast landet.

Jag satt mig vid alla andra i färjan och tittade vad dom andra gjorde och sjöng lite för mig själv (a)

När vi kom till fast landet sa jag hejdå och sprang till bilen jag och pappa fick lov att åka till jobbet och vara där till halv 8 ungefär sen åka hem.:P


Japp och när jag hade kommit hem var jag prickig över hela benen och fötterna av myggbett!! usch det kliar!:(



Ni få ha det så bra! puss!


ÈlinFriihdström



Av Elin Fridström- Bylén - 27 juli 2010 12:36

Du vet att det var fel av mig att göra det fast det kändes så rätt för mig när jag skulle säga det sen när jag hade sagt det så kändes det konstigt fast du vet att jag är kär i han!



Élin Friihdström+Joakim Lievonen!<3


BÄSTA VÄNNER  4-ever!!<3


  


Av Elin Fridström- Bylén - 24 juli 2010 13:46

Jag hållde på att död i morse jag kunde nt andas blev nästan kvävd av min spyor.  

Nu sitter jag här och är trött, ska nog försöka sova lite.

Pappa åkte nyss till ramnäs och gick på marknaden som jag egentligen skulle med på, min största önskan som jag har nu är att bli frisk från magen och i från alla tabletter. Jag vill oxå att Simon och Jocke ska var här med mig nu:'(  


Jag kan inte äta något alls ,men jag är hur hungrig som helst försökte äta lite fil men det gick inte jag höll på att spy!  


Aja fast skönt att det inte är 35 'c ute för att då skulle jag bara vilja gå ut!    


Hoppas ni alla mår bra, som inte jag gör!


Puss!<3  

Av Elin Fridström- Bylén - 22 juli 2010 18:28

På måndag blir det lajv nere på östra holmen det kommer bli kanon kul!  

Men nu måste jag på fotbolls träning berättar mer om lajv på min bdb : marieepaulinnea!!<3  

Av Elin Fridström- Bylén - 20 juli 2010 23:23

hej nu sitter jag här och är hos josse kusin och vi tittar på scrubs det är faktiskt ganska bra. Josse håller på att designar sin egen skjorta klipper i den och lite allt möjligt men aja! i morgon blir det stan med henne sedan äta på spicy hot och kke gå på  bio. är dte någon som vet någon bra film som går nu på bio elr?=)


:) nu ska jag logga ut här i från och gå in på fejan FB hejdå!


Puss på er     


<3<3


 

Av Elin Fridström- Bylén - 15 juli 2010 09:17

snälla kan inte du hjälpa mig kan du inte fatta att jag behöver dig!<3


Jag älskar dig Simon Rönnberg!!<3


Du är bara min och så vacker.!!<3



Ett hjärta av guld!!<3 ily!!<3 


     

Presentation


Elin Fridström -Bylén

Fråga mig

30 besvarade frågor

Omröstning

hur länge har vi kännt varandra?
 1-2år
 kortare
 3-5år
 7-10 år
 10-13 år
 längre

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards